In de moderne wereld is het een must om je naam bekend te maken bij je doelgroep. Maar hoe doe je dit als je dit binnen weinig tijd wilt doen ? Dan biedt online adverteren mogelijk de uitkomst. Je kan zo gevonden worden door je doelgroep op hun favoriete social media platform.
Begrijp je doelgroep
Als eerst is het belangrijk dat je weet welke doelgroep je moet hebben. Maak je kinderfietsen? Moet je dan op kinderen adverteren? Of op de ouders van die kinderen? Ga uitzoeken op welke doelgroep jij je moet focussen. Om het meeste omzet te kunnen draaien
Kies het juiste platform
Nu je weet welke doelgroep je hebt moet je kijken op welk social media platform deze doelgroep voornamelijk actief is. Is de doelgroep jong ? Dan zullen ze waarschijnlijk niet te bereiken zijn via LinkedIn of Facebook. Ga op onderzoek uit om te kijken welk platform het beste bij jouw doelgroep past.
Stel duidelijke doelen In
Weet wat je wilt bereiken met je advertentie. Wil je meer mensen naar je website hebben? Of wil je ervoor zorgen dat een specifiek product gepromoot wordt? Zet van tevoren een doel die je wilt behalen. Probeer dit doel zo specifiek mogelijk te maken. Gebruik hiervoor eventueel de SMART methode om een doelstelling zo specifiek mogelijk te maken
Maak aantrekkelijke advertenties
Zorg ervoor dat advertenties aantrekkelijk zijn voor je doelgroep. Is je doelgroep jongens in de puberteit dan zullen ze niet heel erg geneigd zijn om op een roze advertentie te klikken. Daarnaast is het handig om een call to action in je advertentie te hebben. Dit kan zoiets zijn als: “koop nu” of iets in die trant.
Optimaliseer voor mobiel
Zorg dat je advertenties goed te zien zijn op een mobiel. De meeste mensen bezoeken social media platforms vanaf hun telefoon. Daarom is het handig om ervoor te zorgen dat de advertentie goed te zien is op je mobiel.
Pas targeting opties Toe
De meeste platforms waar je advertenties kan kopen hebben targeting opties. Dit houdt in dat je specifiek op zoek kan gaan naar je doelgroep. Je kan instellen waar de mensen moeten wonen, welke leeftijd en op sommige platforms zelfs waar de doelgroep in is geïnteresseerd.
Test en optimaliseer constant
Het kan handig zijn om meerdere advertenties te maken om hetzelfde doel te behalen. Deze advertenties kan je voor een bepaalde tijd online laten staan. En na die tijd kan je kijken welke advertentie het beste heeft gepresteerd. De best presterende advertentie kan je dan laten staan en de anderen kan je verwijderen. Zo kom je erachter wat het beste werkt voor jou en je doelgroep.
Hoe zorg je voor de meeste kliks
De beste advertenties krijg je door te weten wat je doelgroep wilt. Op welke platform je doelgroep zit. En door te weten waar je doelgroep op klikt. Daarnaast is het handig om te weten dat mobiel tegenwoordig een steeds belangrijkere rol speelt. Als het gaat om de manier waarop mensen online zijn. Specificeer je op je doelgroep en blijf testen zodat je de beste resultaten behaald.