De gids voor succesvolle zoekmachine optimalisatie (SEO)

Wat is SEO?

Tegenwoordig houden bijna alle online marketeers zich bezig met SEO, dit staat voor Search engine optimalisatie. Met zoekmachine optimalisatie is het doel om je website zo hoog mogelijk tevoorschijn laten komen. Hierdoor zul je meer bezoekers/verkeer naar je website trekken.

Zoekwoordonderzoek

Het begint met een zoekwoordenonderzoek. Je moet weten wat de eventuele doelgroep zoekt. Als je gevonden wilt worden tenminste. Zoekt je doelgroep bijvoorbeeld op dakkapel of op verbouwing dak? Probeer dit uit te vinden!

On-page optimalisatie

On-page optimalisatie omvat het aanpassen van de inhoud en structuur van je website om zoekmachines te helpen de relevantie van je pagina’s te begrijpen. Dit omvat onder andere:

  • Optimaliseer Title Tags en Meta Descriptions: De pagina’s op je pagina moeten allemaal originele titels en tags hebben. Daarnaast moeten ze ook slaan op de zoekwoorden. Als je gevonden wilt worden op dakkapellen is het handig om alles in je pagina’s daar op te laten slaan. Mensen zullen eerder naar www. Jouwwebsite.nl/dakkapellen gaan dan naar www. Jouwwebsite.nl/124235252di2425.
  • Gebruik H1, H2 en H3 Koppen: Gebruik de juiste koppen binnen de tekst die je gebruikt H1 is meestal de te gebruikte kop voor een titel. H2 gebruik je om een kopje aan te kaarten en H3 om een optelling binnen een kopje aan te kaarten.
  • Optimaliseer Afbeeldingen: Als je bestanden uploadt binnen je website moet je deze op de juiste manier benoemen. Een afbeelding van een dakkapel kan je beter dakkapel noemen dan dakjes54235 waardoor google het sneller en beter vind.

Content Creatie

Zorg ervoor dat de content die je creëert waardevol is voor de doelgroep. Dit wil zeggen: als je iets maakt voor een bepaalde doelgroep dan moet je ook schrijven voor de doelgroep. Zodat je de gewenste klanten het beste kan aanspreken.

Mobile responsiveness

Tegenwoordig kijken de meeste mensen op hun sociale media via de mobiel. Daarom moet je zorgen dat je site goed te navigeren is op een telefoon. Zodat je geen klanten verliest door het langzaam/verkeerd laden van de site.

Snelheid

Zorg ervoor dat je website snel laadt. Dit kan je onder andere doen door de bestanden op je website in een klein formaat te uploaden. Google kijkt heel erg naar binnen welke snelheid een site geladen is. Daarnaast vindt de consument het ook niet fijn om meer dan 2 seconden te wachten voordat een site geladen is.

Hoe zorg je nou voor een betere SEO

Een betere SEO krijg je door je site zo gebruiksvriendelijk mogelijk te maken. Je moet hem snel maken en logisch indelen. Let op de wensen van de doelgroep en focus je op de zoekwoorden die je doelgroep gebruikt.